سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طولانی ترین سفر، سفر کسی است که در جستجوی برادری صالح است [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط rashs در 95/4/20:: 1:31 عصر

 

محصولات با کیفیت و اورجینال

بازار وسیع دوربین های مداربسته شامل طیف وسیعی از برند های بین المللی است. راش سیستم سعی نموده ضمن انتخاب برندهای برتر دنیا، با کیفیت ترین محصولات را انتخاب نموده و در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد.
از جمله برندهای برتر دوربین مداربسته برند داهوا (dahua) می باشد که جزو با کیفیت ترین محصولات در صنعت دوربین مداربسته می باشد. همچنین برند بسیار با کیفیت دوربین مداربسته شیلدکه با گارانتی و شرایط بسیار عالی در دسترس مشتریان قرار کی گیرد. بعد از این دو محصول برند ویوتک نیز جزو یکی از برند های با کیفیت و پیشرفته در بازار می باشد. عرضه جنس اورجینال از برند های موجود جزو اولین فاکتورهای موفقیت راش سیستم می باشد.

 

منبع:دوربین مدار بسته



ارسال شده توسط rashs در 95/4/20:: 1:31 عصر

 

دی وی ار DVR دستگاه ضبط تصاویر است که تصاویر آنالوگ را از دوربین مداربسته دریافت کرده و پس از تبدیل آنها به داده های دیجیتال آنها را ضبط می‌کند. متداولترین نوع حافظه مورد استفاده در این دی وی ار ها هارد دیسک‌های معمولی هستند. این دی وی ار DVR با توجه به تعداد کانال های دریاقتی دستگاه، از تعداد مختلفی هارد دیسک پشتیبانی می کند.

دستگاه دی وی ار DVR

 

دی وی ار DVR ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

Standalone این نوع دستگاه قابلیت ضبط و نمایش تصاویر را با استفاده از نمایشگر برای کاربر فراهم می‌آورد.
PC-based یک نوع کارت ضبط و پخش تحت سیستم عامل است که بر روی رایانه نصب می شود و امکان استفاده و ضبط تصاویر بر روی هارد دیسک رایانه را فراهم می‌آورد.

مزایا:  دی وی ار DVR تقریبا تمامی قابلیت‌های ذکر شده در مورد دستگاه‌های قبلی مانند ضبط و نمایش چند تصویر به صورت همزمان، آلارم، موشن، دتکتور و ... را دارا می باشند که نصب سیستم دوربین مداربسته را بسیار آسان می‌کند.

رزولیشن تصاویر ضبط شده نسبتا خوب است.
دسترسی به تصاویر دوربین مداربسته با توجه به زمان و تاریخ ضبط به راحتی قابل دسترسی است.
پس از کپی گرفتن کیفیت تصاویر ضبط شده به هیچ وجه کاهش نمی‌یابد.
ظرفیت بالای ضبط تصاویر نیاز به عوض کردن همیشگی نوار را از بین می‌برد.
امکان ضبط تصاویر مدتی قبل از حالت تشخیص حرکت نیز وجود دارد.
اتصال آسان این دی وی ار DVR به شبکه اینترنتی امکان مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده از راه دور را فراهم می‌آورد.

معایب:  هزینه نسبتا بالا. ( البته امکان دارد در ابتدا هزینه این دی وی ار بالا به نظر برسد اما ویژگیهای این دی وی ار DVR نسبت به قیمت مربوطه، استفاده از این دستگاه‌ها را بسیار مقرون به صرفه کرده است )

بسته به تعداد کانالهای ورودی به سیستم فیش کانکتورهای BNC مشاهده می کنید. به همین تعداد معمولا بر روی دی وی ار ورودی صوتی برای اتصال میکروفون نیز وجود دارد تا دی وی ار DVR قادر به ضبط صدا به همراه تصویر نیز باشد.

 

علاوه بر پورتهای قید شده معمولا چند پورت خروجی (پشت پنل) بسته به مدل دی وی ار DVR وجود دارد :

RGB PORT : مخصوص اتصال مانیتور از طریق فیش  VGA

 A-V PORT: برای اتصال از طریق فیش  AV

 HDMI PORT: که در دی وی ار های جدیدتر دیده می شود و تصویر به همراه صدا (در صورت فعال بودن) بر روی کابلهای HDMI منتقل می کند.

 USB PORT: برای اتصال موس یا کیبورد و نیز DVD/RW جهت رایت کردن اطلاعات بر روی دی وی دی

 ALARM OUTPUT: برای وصل کردن آژیر (اختیاری)

 LAN PORT: برای اتصال دی وی ار به شبکه داخلی و یا دستگاه سوییچ به جهت برقراری به اینترنت.

 

البته نوع و تعداد فیش کانکتورها در دی وی ار DVR های مختلف متفاوت است. تمامی دی وی ار های جدید از هارد دیسک های SATA تا ظرفیت 4 ترابایت نیز پشتیبانی می کنند و شما می توانید حداقل یکی از این هارد دیسک ها را بر روی دی وی ار نصب کنید تا تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته بر روی آن ذخیره شود. قالبا دی وی ار های جدید دارای سیستم عامل لینوکس هستند و جالب اینکه تمامی این لینوکس بر روی حافظه داخلی دی وی ار نصب شده است و به سرعت بارگذاری می شود.با فعال کردن دی وی ار در عرض چند ثانیه تصاویر دوربین مداربسته به نمایش در می آیند. حال شما می توانید به ست کردن تنظیمات دی وی ار DVR بپردازید. اکثر دی وی ار ها دارای کنترل از راه دور Remote و موش واره Mouse هستند و کنترل دی وی ار را براحتی ممکن می کنند. حالت منو تنظیمات در دستگاه های مختلف متفاوت است، ولی اصول پایه ای تنظیمات تقریبا ثابت است. بعد از ورود به حالت تنظیمات شبکه به تنظیمات زیر بر می خورید :

 

نام دی وی ار DVR : مشخصه ای است که دی وی ار با آن دیده می شود.

DHCP MOD : با فعال کردن این حالت شما نیازی به سایر تنظیمات TCP/IP نخواهید داشت و در صورت وجود یک DHCP SERVER در شبکه دی وی ار تنظیمات IP را به صورت اتوماتیک دریافت خواهد کرد. اما توجه کنید در صورت نبودن چنین سروری در شبکه فعال کردن این ویژگی بی معنا خواهد بود.

IP : اگر ویژگی DHCP را فعال نکنید می بایست به دی وی ار یک آدرس IP نسبت دهید. دقت کنید این IP باید از محدوده و کلاس IP شبکه موردنظر باشد تا دی وی ار DVR بتواند با شبکه مربوطه تبادل اطلاعات نماید. مثلا اگر کامپیوتری که DVR خود را به آن وصل کرده اید  IP192?168?0?1 را دارد شما میتوانید به DVR خود IP192?168?0?2 را تنظیم کنید، فقط مطمئن شوید که دستگاه دیگری در حال استفاده کردن از این IP  نباشد.

SUBNET MASK : که باید بر اساس ماسک شبکه شما انتخاب شود.

DEFAULT GATEWAY : در این قسمت باید IP دی وی ار DVR را که شبکه شما را به اینترنت متصل می کند را وارد نماید. این IP ممکن است IP مودم ADSL قرار داده شده و یا سرور اتصال به اینترنت مورد استفاده باشد.

DNS : در این گزینه می بایست آدرس DNS شبکه خود را که یک IP است وارد نمایید که امکان دارد  همان آدرس مودم ADSL شما باشد.

حالا با توجه به توضیحات بالا تنظیمات پایه و ابتدایی شبکه دی وی ار DVR خود را انجام داده اید. قابل ذکر است تنظیمات پیشرفته تری نیز وجود دارد که براحتی میتوان از این تنظیمات جهت انتقال تصاویر بهره مند شد.

 

حال دی وی ار شما قادر به تبادل تصویر و صدا با یک یا چند کامپیوتر در شبکه است. اما مسئله ای که مطرح می شود این است که به چه صورت تصاویر DVR را می توانیم بر روی رایانه خود مشاهده کنیم؟ برای این منظور می بایست از یک نرم افزار CMS که به همراه دی وی ار DVR  به مشتری ارائه می شود استفاده نمایید. با نصب این نرم افزار CMS بر روی کامپیوتر خود و تنظیم آدرس IP دی وی ار DVR که در مراحل قبل توضیح داده شد، قادر به مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده دی وی ار بر روی کامپیوتر خود از طریق شبکه خواهید بود.

 

وظایف دی وی ار DVR

برخی عملکردهای اصلی دی وی ار DVR به شرح زیر است:

ضبط تصاویر دوربین مداربسته:  از طریق دی وی ار DVR میتوان تصاویر دوربین مداربسته را بوسیله هارد دیسک نصب شده در دی وی ار ضبط و مجددا بازبینی یا پشتیبان گیری کرد.

مشاهده تصاویر دوربین مداربسته : با اتصال دستگاه دی وی ار DVR به مانیتور نیز می توانید تصویر تمامی دوربین مداربسته متصل به دی وی ار DVR را به صورت یکپارچه در صفحه مانیتور ببینید.

تنظیم تصاویر و ضبط دی وی ار: DVR به شما قابلیت تنظیم ضبط تصاویر دوربین مداربسته را به حالت دلخواه خود می دهد. این قابلیت های دلخواه شامل تنظیمات نور و رنگ، تنظیمات چگونگی و زمان بندی ضبط تصاویر دوربین مداربسته متصل به دی وی ار DVR می باشد .

امکان انتقال تصویر از طریق اتصال به شبکه : از طریق پورتLAN  قرار داده شده پنل پشت دی وی ار DVR شما می توانید تصاویر دوربین مداربسته خود را به بستر شبکه کامپیوتری منتقل کرده و آنها را از طریق اینترنت در هر کجایی که دسترسی به اینترنت داشته باشید، مشاهده نمایید.

کنترل دوربین مداربسته چرخشی:  بوسیله پورت RS485 قرار داده شده پنل پشت دی وی ار DVR شما می توانید دوربین مداربسته گردان یا دوربین های زوم دار را کنترل کنید.

 

انواع دی وی ار  DVR

دی وی ار ها DVR معمولا از چند وجه طبقه بندی می شوند ولی عمده ترین دسته بندی آنها تعداد کانالهای ورودی و کیفیت ضبط تصاویر ارسالی دوربین مداربسته است.


عمده ترین دی وی ار ها DVR از نظر تعداد کانال های ورودی تصویر DVR های زیر هستند:

دی وی ار DVR 04CH کانال:  ورودی 4 کانال دوربین مداربسته را دارد.

دی وی ار DVR 08CH کانال:  ورودی 8 کانال دوربین مداربسته را دارد.

دی وی ار DVR 16CH کانال:  ورودی 16 کانال دوربین مداربسته را دارد.

دی وی ار DVR 32CH کانال:  ورودی 32 کانال دوربین مداربسته را دارد.

دی وی ار DVR 64CH کانال:  ورودی 64 کانال دوربین مداربسته را دارد.

 

فرمت تصاویر ضبط شده دی وی ار ها با رزولیشن های زیر است :

CIF

2 CIF

D1

960H

720P

1080P

 

فاکتورهای مهم در انتخاب یک دی و ار DVR مناسب چیست؟ موارد زیر در انتخاب کردن یک دی وی ار DVR مناسب موثر می باشند.

 

تعداد کانال‌های ورودی

بیشتر دی وی ار DVR را با توجه به تعداد کانال‌های ورودی دسته بندی می‌کنند. تعداد کانال‌های ورودی معمولا 4,8,16,32,64 هستند. باید اشاره کرد که پیدا کردن دی وی ار DVR با تعداد کانال‌های غیر استاندارد تقریبا کاری محال است بنابراین در موقع راه اندازی سیستم باید به تعداد دوربین‌های مداربسته نصب شده توجه داشته باشید و امکان افزایش تعداد دوربین‌ها در آینده را نیز مدنظر بگیرید. از همین رو معمولا دی وی ار DVR را طوری انتخاب می‌کنند که تعداد وروردی‌های آن از تعداد دوربین‌های مداربسته نصب شده بیشتر باشد .

 

نوع نمایش تصاویر

از آنجایی که دی وی ار DVR‌ ها با توجه به تعداد کانال‌های ورودی و مدلهایشان روش‌های متفاوتی برای نمایش تصویر دارند در موقع خرید و نصب دی وی ار DVR باید به این نکته توجه نمایید. دی وی ار DVR‌های 4 کاناله با توجه به تعداد دوربین مداربسته متصل شده به دی وی ار قابلیت نمایش تصاویر یک ماتریس دو در دو را دارند. دی وی ار DVR های 8 کاناله جدا از نمایش 4 تصویر همزمان می‌توانند 8 تصویر همزمان را نیز در یک ماتریس سه در سه نمایش دهند. در صورتی که می‌خواهید از یک دی وی ار DVR برای نمایش و ضبط تصویر چند دوربین مداربسته استفاده کنید باید از یک سوئیچر، کواد یا مولتی‌پلکسر نیز در کنار دی وی ار DVR استفاده کنید.

 

فرمت فایلهای ضبط شده بر روی هارد دیسک

دی وی ار DVR ها دارای فرمت های متنوعی برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته می باشند. فرمت هایی مثل MPEG،MPEG4،H.264 و غیره.... . تفاوت کدک بین این فرمت ها در فشرده سازی و کدک کردن تصاویر و کیفیت تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته می باشد. به فرض مثال دی وی ار DVR H.264  با کیفیت و فشرده سازی قویتری نسبت به دی وی ار DVR MPEG4 می باشد و بالطبع نسبت به دی وی ار DVR MPEG4 قیمت بالاتری دارد .

 

مدت زمان ضبط تصویر دوربین مداربسته

این قابلیت بیشتر به ظرفیت هارد دیسک یا هارد دیسک‌های نصب شده در دی وی ار DVR بستگی دارد. بیشتر دی وی ار DVR‌ ها این امکان را دارند که پس از پر شدن ظرفیت هارد بر روی داده‌های از قبل ذخیره شده بازنویسی کنند. همچنین می‌توانید دی وی ار DVR را طوری برنامه ریزی کنید که پس از پر شدن فضای هارد دیسک به کاربر برای تعویض آن اعلان اخطار کند. یکی از نکات مهم در مورد دی وی ار DVR‌ها فرمت ذخیره سازی تصویر دوربین مداربسته در آنها که می‌تواند نقش مهمی در بالا بردن کیفیت تصاویر ضبط شده و کمتر کردن ظرفیت آنها نیز داشته باشد. ویژگی مهم دیگر در زمان تنظیم دی وی ار DVR توجه به میزان کیفیت مطلوب با توجه به کاربرد دوربین‌ مدار بسته است. در بیشتر دی وی ار DVR ها می‌توانید رزولیشن و تعداد فریم‌های قابل ضبط را برای هر دوربین مداربسته متصل شده با دی وی ار DVRمشخص کنید و همچنین فرمت و کدک ضبط نیز مهم و موثر است.

بیشترین تعداد فریم

این پارامتر بیشترین تعداد فرم‌هایی را که دی وی ار DVR می‌تواند در یک ثانیه از دوربین ضبط کند نمایش می‌دهد. در VCR‌ های قدیمی تعداد فریم‌های تصویر باید محدود می‌شد تا مدت زمان ضبط تصاویر از دوربین افزایش یابد. ولی دی وی ار DVR به شما این اختیار را می‌دهد تا با توجه به مدت دلخواه ضبط، تعداد فریم‌های تصویر را انتخاب کنید.  معمولا برای مکان‌هایی مانند ورودی‌ها و یا محل‌های کم اهمیت از لحاظ امنیتی تعداد فریم‌های تصویر را تا 1 فریم در ثانیه می توان کاهش داد. برای مشاهده و ضبط جزئیات بیشتر، بطور مثال در حالتی که جابجایی اجسام قابل تشخیص باشد باید از تعداد فریم‌های بالا استفاده کرد تا تصویر به حالت پویا و شفاف درآید. اکثر دی وی ار DVRهای معمولی 25 فریم در ثانیه (زنده) هستند و دی وی ار DVR‌های با تعداد فریم‌های بالاتر برای ضبط از 50 یا 100 فریم در ثانیه، تنها در کاربردهای خاص که نیاز به پویایی بیشتری نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در موقع انتخاب دی وی ار DVR به این نکته توجه داشته باشید که تعداد فریم‌های دی وی ار DVR را در حالت ضبط PAL در نظر بگیرید. برخی دی وی ار DVR ها 25 فریم در ثانیه را برای استاندارد NTSC و 18 فریم در ثانیه برای PAL پشتیبانی می‌کنند.

 

Motion Detection (تشخیص حرکت)

در بعضی موارد بسته به نیاز مشتری نیازی نخواهد بود که تمامی تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته ضبط شود. سیستم موشن دتکتور Motion Detector به شما این امکان را می دهد تا تنها تصاویری را که در آنها حرکت وجود دارد ضبط کند. این قابلیت در بیشتر دی وی ار DVR‌ها قرار داده شده است، همچنین ممکن است دی وی ارDVR این قابلیت را به شما بدهد تا تنها محل خاصی از تصویر را که بصورت جدول مربعی شکل بر روی مانیتور نشان می دهد به عنوان محل حساس به حرکت انتخاب کنید. از دیگر نکات خاص و مهم دیگر در رابطه با سیستم موشن دتکشن تنظیم میزان حساسیت سیستم به حرکت محمدوده مشخص شده با توجه به کاربرد خاص آن است. هر چه حساسیت سیستم کمترتر باشد حجم حرکت و جابجایی بیشتری برای فعال کردن سیستم نیاز خواهد بود. از نکات مهم دیگر در زمینه تنظیمات موشن دتکتور زمان‌های قبل و بعد از تشخیص جابجایی و حرکت است. دی وی ار DVR این اختیار را به شما خواهد داد تا تنظیم کنید که تصاویر تا چند ثانیه قبل از تشخیص حرکت و تا چند ثانیه بعد از تشخیص حرکت ضبط شوند. سیستم موشن دتکشن در دی وی ار DVR تقریبا همانند دتکتورهای تشخیص حرکتی که به عنوان دزدگیر مورد استفاده قرار می‌گیرند عمل می‌کند. در صورتی که دی وی ار DVR امکان استفاده از سیستم موشن دکتور را در اختیار شما نگذاشت می‌توانید از دتکتورهای PIRاستفاده کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید انجام این کار نیازمند سیم‌کشی جداگانه و پرداخت هزینه جداگانه است.

 

مشاهده و تنظیم از راه دور

در صورتی که دی وی ار DVR پورت های RS232 یا RS485 را داشته باشد امکان اتصال دی وی ار DVR به رایانه برای کاربر ایجاد خواهد شد و همچنین می‌توانید دی وی ار DVR را با استفاده از نرم افزار CMS در رایانه خود نصب می‌کنید، بر اساس وضوح تصویر و کیفیت، میزان فریم تنظیم کرده و تصاویر را مشاهده و ضبط کنید. برای متصل شدن به پورت LAN به یک سرور نیاز خواهید داشت تا بتوانید از طریق شبکه به تصاویر دوربین مداربسته دسترسی داشته باشید.


 

منبع:دوربین مدار بسته



ارسال شده توسط rashs در 95/4/20:: 1:30 عصر

 

دوربین مداربسته AHD مخفف کلمه انگلیسی “Analogue High Definition” است و معادل مفهوم کلمه فارسی دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت بالا است. اکنون به توضیحی مختصر از این محصول جدید که ابعاد جدیدی در رسته دوربین مداربسته آنالوگ و سیستم های حفاظتی بوجود آورده است، اشاره می کنیم.

لینک به محصولات AHD شرکت راش

دو ویژگی مهمی که این محصول را نسبت به بقیه مهمتر و ارزشمندتر می کند، دو فاکتور نوع تصویر و مسافت ارسال تصویر بر روی کابل است.همانطور که از اسم محصول مشخص است این دوربین مداربسته از خانواده آنالوگ می باشد ولی وضوح تصویر این محصول بر حسب واحد مگاپیکسل (MegaPixel) می باشد ودیگر از کیفیت خطی (TVL) که تکنولوژی قدیم دوربین های آنالوگ می باشد، استفاده نمی کند.در ابتدای مسیر این محصول فقط با کیفیت 1 مگاپیکسل به بازار عرضه شده است که دربردارنده وضوح تصویر 480×720 با نرخ 30 فریم بر ثانیه است. پس از شرح ویژگی اول که مربوط به نوع تصویر است حال به ویژگی دوم و مهم این محصول می پردازیم.

 

سنسور دوربین مداربسته AHD

 

دوربین مداربسته AHD مثل دوربین مداربسته آنالوگ از بستر کابل کواکسیال بهره می برد که دوربین مداربسته HD-SDI فقط تا 100 متر میتواند بر روی کابل تصویر بدهد ولی دوربین مداربسته AHD این توانایی رادارد که تا 500 متر این مسیر را  افزایش دهد که این ویژگی برای استفاده ازمحصولات آنالوگ ایده ال و بسیار مقرون به صرفه است. این محصول هم به صورت دوربین مداربسته بالت (Bullet) و دوربین مداربسته دام (Dome)با بدنه آلومینیومی و پلاستیکی با ویژگی ضدآب (Water Proof) و کیفیت تصویر دید در شب مطلوب ارائه شده است. دوربین مداربسته AHD می تواند به دلیل هزینه پایین جابجایی، می تواند جایگزین بسیارخوبی برای دوربین مداربسته آنالوگ با کیفیت TVL باشد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که دی وی ار DVR معمولی نمی تواند از دوربین مداربسته AHD پشتیبانی کند بلکه باید هنگام خرید دوربین مداربسته AHD دستگاه ضبط تصاویر که با عنوان AHD DVR در بازار موجود است، تهیه شود. و در آخر قابل ذکر است که AHD DVR از دوربین مداربسته آنالوگ باکیفیت TVL نیز پشتیبانی می کند و می توان دوربین مداربسته با کیفیت TVL را به این دستگاه متصل کرد.

 

دوربین مداربسته AHD چیست و چه مزایایی دارد؟


دوربین مداربسته AHD

منبع:دوربین مدار بسته



ارسال شده توسط rashs در 95/4/20:: 1:30 عصر

لوکس چیست؟

لوکس (LUX) یکی از مشخصات بسیار مهم مربوط به وضوح تصویر دوربین مداربسته می‌باشد و واحدی است که مبنای حساسیت دوربین مداربسته را به نور نشان می‌دهد. هر چقدر میزان این عدد کوچکتر باشد دوربین مداربسته در محیط بانور کمتری قادر به دریافت و دیدن تصاویر می‌باشد. دوربین‌ مداربسته سیاه و سفید نسبت به دوربین‌ مداربسته رنگی در میزان لوکس کمتری قادر خواهد بود تصاویر بهتری دریافت کند. این عدد برای دوربین مداربسته رنگی معمولی 1 لوکس می‌باشد این در حالی است که برای دوربین مداربسته سیاه و سفید این عدد به 0.1 لوکس کاهش می‌یابد. لوکس در استاندارد SI یا International Standard واحد اندازه گیری میزان نور می‌باشد. طبق تعریف یک لوکس میزان نور حاصل از یک شمع بر روی یک صفحه به فاصله 1 متری می باشد و لومن (lumen) واحد اندازه گیری میزان نور در منبع تولید کننده در تمام جهات است. ولی واحد لوکس شدت نور دریافتی در یک نقطه را نشان می‌دهد. در حالی میتوان از لومن استفاده کرد که دو منبع نور از یک نوع را با هم قیاس کنیم اما لوکسبرای مقایسه منابع نور غیر همگون مناسب است، زیرا بر نور دریافتی تأکید دارد.

FCC = FederalCommunication Comission

Lux = Lumens Per SquaveMeter

 

تفاوت لوکس و لومن در دوربین مداربسته


مفهوم لوکس (LUX) به چه معناست؟





جدول LUX در دوربین مداربسته

 

منبع:دوربین مدار بسته



ارسال شده توسط rashs در 95/4/20:: 1:29 عصر

 

 

 

 "Wide Dynamic Range "WDR:


در محیط بیرونی محدوده نور طبیعی از 0.001 (تاریکی محض) تا 100000 (هوای آفتابی LUX) می باشد، در مقابل بازه نور محیط داخلی ساختمان بین 10 تا چند صد LUX بیشتر نیست. اگر در محل های سر پوشیده هنگامی که زاویه دید دوربین مداربسته رو به منبع نور مانند پنجره یا در ورودی باشد، تصویر سوژه تاریک و غیر قابل تشخیص، تصویر فضای بیرون بسیار روشن و نامشخص به نظر می رسد و این مورد به خاطر عدم تطابق در سرعت دریافت تصاویر پر نور و کم نور و اختلاف بین نور داخل و خارج در شاتر دوربین مداربسته است. برای رفع این مشکل ویژگی WDR به دوربین مداربسته اضافه شد.

 

نمونه تصویر WDR دوربین مداربسته

 

انواع WDR در دوربین مداربسته

 

WDR در صنعت دوربین مداربسته به طور کلی به چهار نوع تقسیم می شود:

 

WDR

در این نوع از WDR دوربین مداربسته به دو CCD مجهز شده است که نسبت به شرایط نوری محیط یکی با سرعت Exposure بالا و دیگری با سرعت Exposure پایین تصویر برداری میکند، بدین صورت دوربین مداربسته با هر CCD یکبار تصویر را اسکن میکند و در نهایت پردازشگر با ترکیب این دو تصویر یک تصویر میانگین که بالانس نوری درستی از قسمتهای پر نور و تاریک تصویر دارد تولید می کند. این روش بسیار شبیه فرایند عکاسی HDR است که با تلفیق دو یا چندین عکس از یک منظره خاص که با Exposure های متفاوت گرفته شده اند تصویری تولید میکند که ناحیه های بسیار روشن یا بسیار تاریک یک عکس را بوسیله عکسهای دیگر پوشش میدهد تا نهایتا تصویری یک دست حاصل شود.در WDR واقعی برای مثال دوربین مداربسته یکبار با سرعت 1/60 ثانیه و بار دیگر با سرعت 1/120 ثانیه تصویر میگیرد و آتها را با هم تلفیق میکند و تصویری با جزئیات بسیار بیشتر را تولید میکند.

 

L-WDR

این نوع از WDR برای کاهش هزینه از یک CCD استفاده می کند و نحوه کار آن به این شکل است که برای مثال اگر دوربین مداربسته امکان تصویر برداری تا 30 فریم/ثانیه را داراست، در فریم های فرد با کاهش سرعت Exposure و افزایش Gamma وضوح نواحی تیره را افزایش میدهد و در فریم های زوج با افزایش سرعت Exposure و کاهش Gamma وضوح نواحی روشن تصویر را بهبود میبخشد. سپس با تلفیق این دو فریم پشت سر هم تصویر بالانس شده را تولید میکند. متاسفانه این روش باعث کاهش نرخ فریم دوربین مداربسته به نصف میشود و مثلا دوربین مداربسته ای که در حالت عادی 30 فریم در ثانیه تصویر برداری میکند درحالت L-WDR با نرخ 15 فریم در ثانیه تصویر برداری خواهد کرد. به همین خاطر است که نام Low-Frame WDR برای این نوع از WDR انتخاب شده است.

 

S-WDR

راه حل پیشرفته تر، ولی کمی گرانتر استفاده از یک Dual Scan CCD است. این نوع CCD همزمان دو تصویر یکی با Exposure بیشتر و یکی کمتر تهیه میکند و با احتساب زمان تلفیق حدودا 1/4 نرخ فریم کمتر از Single Scan CCD ها صرف تهیه تصویر میکند و همین باعث میشود که نرخ فریم کلی فقط 3/4 حالت عادی باشد. اندکی بیشتر از L-WDR. برای مثال دوربین مداربسته ای که در حالت عادی 30 فریم در ثانیه تصویر برداری میکند درحالت S-WDR با نرخ 22?5 فریم در ثانیه تصویر برداری خواهد کرد. که اندکی بیشتر از L-WDR است.

 

D-WDR

D-WDR در واقع دستکاری دیجیتالی تصویر دوربین مداربسته است. این روش تاثیر به مراتب کمتری از روشهای ذکر شده در بالا دارد ولی با این حال کیفیت تصویر را تا حدی بهبود خواهد بخشید البته جزئیات بیشتر در نواحی بسیار تیره یا روشن  مشخص نخواهد شد.با این حال تولید کنندگان نمی توانند آن را بطور کل مورد استفاده قرار ندهند زیرا برتری هایی نسبت به WDR واقعی دارد از جمله اینکه نرخ فریم تصویر را کاهش نمی دهد و امکان استفاده همزمان با خاصیت DIS را داراست.

هر چهار نوع WDR که در بالا به آنها اشاره شد برای بهبود کیفیت تصویر در مواردی که پدیده Backlighting مانع از دستیابی به تصویر مورد نظر ما میشود قابل استفاده هستند با این حال علاوه بر تکنولوژی WDR قابلیت های دیگری از جمله BLC نیز برای کاهش اثرات این پدیده وجود دارد.

 

منبع:دوربین مدار بسته



ارسال شده توسط rashs در 95/4/20:: 1:28 عصر

 

اصطلاحات دوربین مدار ب
A/D: تبدیل آنالوگ به دیجیتال یا همان ADC “ANALOG TO DIGITAL CONVERTER”

 

ALPHANUMERIC: ابزار قرار دادن متن روی تصویر که در دی وی ار  “DVR” و مولتی پلکسر کاربرد دارد .

 

BACK – FOCUS: تنظیم محل لنز دراتصال با سنسور CCD در دوربین مداربسته

 

B.W "Band Width": پهنای باند فرکانس که برای سیگنال دیجیتال مخصوص دوربین مداربسته تحت شبکه که معمولا 5 مگاهرتز است .

 

BETAMAX: فرمت ضبط ویدئویی شرکت معروف SONY و رقیب فرمت ویدئویی VHS

 

CCD APERTURE: منفذی که به عنوان دیافراگم شناخته می شود نور از این منفذ عبور می کند تا به سطحی از CCD که به نور حساس است برخورد کند.

 

CDS "Correlated Double Sampling": تنیکی جهت ایجاد ترکیب رنگ در بعضی از دوربین مداربسته دارای سنسور نوع CCD

 

CFA"Color Filter Array": فلترهای نوری که در دوربین مداربسته از نوع سنسور CCD برای تولید ترکیب رنگ سیگنال ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

CIE: انجمن بین المللی نور که واحدهای نوری را تعیین و به کاربران این صنف ارائه می دهد.

 

CHROMINANCE: به اطلاعات ثبت شده رنگ سیگنال ویدئویی گفته می شود.

 

CONTRAST: به اختلاف بین روشن ترین و تاریک ترین نقطه در تصویر کنتراست گفته می شود.

 

DARK CURRENT: در صورت نبود نور که خوراک مناسب سنسور CCD را تامین نمی کند و باعث ایجاد نویز تاریک (Dark Noise) می شود.

 

DMMA"Digital Micro Mirror Device": یک تکنولوژی ساختاری فیزیکی جدید ایجاد سنسور ویدئویی که از تعداد زیادی آینه مینیاتوری روی چیپ متصل به بورد استفاده می شود.

 

DUPLEX: سیستم ارتباطی دوطرفه که داده ها را در دو جهت رفت و برگشت مبادله می کند. در سیستم های CCTV معمولاً به قابلیت ضبط و پخش با هم مولتی پلکس گفته می شود.

 

D.S.P: مدار الکترونیکی پردازنده سیگنال دیجیتالی

 

DV-MINI: یک فرمت استاندارد مخصوص ضبط صدا و تصویر که عموماً در هندی کم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

FIELD: تعداد نصف خطوط فریم در تصویر را گویند در سیستم CCIR/PAL تعداد فیلدها 50 عدد در ثانیه و درسیستم  EIA/NTSC تعداد فیلدها 60 عدد در ثانیه می باشد.

 

FRAME STORE: وسیله الکترونیکی برای تعیین شماره و ذخیره فریم های بدست آمده از تصویر مورد نظر.

 

FRAME TRANSFER: یکی از روش استاندارد انتقال شارژ از چیپ CCD می باشد دو روش دیگر عبارتند از FRAME-INTERLINE , INTERLINE

 

FRAME: در سیستم CCIR/PAL ازترکیب 625 خط و در سیستم EIA /NTSC از ترکیب 525 خط یک فریم ساخته می شود سیستم پال 25 فریم بر ثانیه و سیستم NTSC 30 فریم بر ثانیه دارد.

 

GAMMA: این ویژگی به جهت تصحیح اختلاف بین پاسخ خطی دوربین مداربسته و پاسخ غیر خطی مانیتور تعریف می شود. مثلاً مقدار نهایی گاما برای مانیتور تک رنگ 2/2 است لذا دوربین مداربسته باید روی 2.2/1 یعنی 45/0 تنظیم شود .

 

HAD: یک سنسور از نوع CCD است که ساختار لایه ای دارد و سطح نویز در آن بسیار پایین است.

 

HUM: به میزان نویز روی فرکانس اصلی را گویند.

 

HYPER-HAD: نوع پیشرفته و تکامل یافته چیپ HAD CCD

 

ILLUMINATION: به مقدار روشنایی و شفافیت تصویر اشاره دارد. حداقل روشنایی لازم برای دوربین مداربسته معمولی چند دهم لوکس و برای دوربین مداربسته دید در شب چند صدم لوکس می باشد.

 

INSERTER: وسیله ای که برای قرار دادن متن روی تصویر استفاده می شود.

 

INTERFERENCE: تداخل ناشی از میدان الکتریکی یا الکترومغناطیسی سایر وسایل روی سیگنال تصویر دوربین مداربسته.

 

IP: درجه بندی نوع حفاظت بدنه یک وسیله را در برابر عوامل خارجی مانند آب، گردوغبار و حتی مقاوم در برابر ضربه به صورت عدد بیان می کند.

 

IR: نور مادون قرمزدر دوربین مداربسته.

 

LINE-LOCKED: در سیستم های حفاظتی CCTV به چند وسیله گفته می شود که با فرکانس منبع تغذیه مشترک (50 یا 60 هرتز) تغذیه می شوند و از نظر فرکانس فیلد قفل شده اند.

 

LUMINANCE: به داده های سیگنال ویدئویی در مورد روشنایی تصویر را گویند.

 

MOD: به حد فاصله شی از لنز را گویند که برای لنز های زوم حدود یک متر و برای لنزهای فیکس کمتر از یک متر است. (به طول فاصله کانونی لنز بستگی دارد)

 

ND FILTER: یک نوع فیلتر نوری که مقدار نور را بدون بر هم زدن تعادل رنگ کاهش می دهد.

 

NTSC: استاندارد فرمت تصویر تلویزیون رنگی در آمریکا، کانادا، ژاپن و چند کشور دیگر.

 

OCULAR: نزدیکترین قسمت لنز به سنسور CCD

 

PAL: استاندارد فرمت تصویر تلویزیون رنگی اروپا و آسیا مرکزی

 

PHOT: واحد نوری معادل ده هزار لوکس

 

PRINCIPEL POINT: مرکز عدسی در لنز مورد استفاده دوربین مداربسته

 

PTZ SITE DRIVER: یک بخش از سویچر ماتریکسی کد سیگنال هایی کددار کنترلی مربوط به کنترولر و DVR یا مولتی پلکسر را دریافت می کند.

 

S/N RATIO: نسبت سیگنال به نویز که بر حسب واحد DB تعریف می شود .

 

SCOTOPIC VISION: سطح نور زیر 2-10 لوکس که توسط چشم قابل رویت نمی باشد.

 

SIMPLEX: درسیستم های حفاظتی  به یکی از دو روش مولتی پلکس اشاره دارد که اطلاعات فقط در یک جهت برخلاف DUPLEX که فقط امکان ضبط یا پخش در یک زمان وجود دارد، قابل انتقال است.

 

SMEAR: خطوط عمودی به شکل نویز در محل های بسیار شفاف تصویر حاصل از سنسور  CCD

 

SPLIT SCREEN: به جداسازی صفحه نمایش به چند صفحه کوچکتر می گویند.

 

TDG: قرار دادن تاریخ و ساعت بر روی تصویر

 

TELEMETRY: سیستم کنترل از راه دور داده های دیجیتالی کددار

 

TERMINATION: به محل اتصال انتهای کابل به یک کانکتور می گویند.

 

VDA: یک آمپلی فایر جهت دریافت سیگنال تصویری با یک ورودی و چند خروجی

 

VMD"Video Motion Detector": ویژگی خاصی است که در برابر تغییر و جابهجایی اجسام، سیگنال آلارم ایجاد می کند.

 

Y/C: یک فرمت ویدئویی تصویر که اطلاعات روشنایی و وضوح تصویر و رنگ تصویر جداگانه فرستاده می شود.


 

منبع:دوربین مدار بسته



ارسال شده توسط rashs در 95/4/20:: 1:28 عصر

 

"Day & Night "D&N:


زمانیکه نور دریافتی فضا از واحد یک لوکس کمتر می شود با تغییر فیلتر مادون قرمز و با ورود نور بیشتر به سنسور CCD دوربین مداربسته امکان تشکیل تصویر بهتری محیا می شود. در این حالت، تصویر دوربین مداربسته بصورت سیاه و سفید اما با نویز کمتری تشکیل می گردد . اگر این فیلتر بصورت مکانیکی تغییر پیدا کند به آن TDN" TRUE DAY & NIGHT" و اگر بصورت الکترونیکی تغییرکند DAY & NIGHT نامیده می شود.

 

"Digital Noise Reduction "DNR:

یکی از نگرانی های افرادی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند این است که آیا دوربین مداربسته فقط در روز تصویر را نمایش می دهد یا درشب هم به دلیل کم یا نبودن نور می توانیم بدون اینکه محیط را با چراغ روشن کنیم، تصویر شفاف و پویا مشاهده و ذخیره سازی نماییم. نورپردازی دوربین مداربسته در نسل گذشته نه چندان دور، از اهمیت زیادی برخوردار بود و با ورود پروژکتور های مادون قرمز، و یا دوربین مداربسته هایی که دارای ” ال ای دی ” مادون قرمز بودند، این مشکل تصویردوربین مداربسته تا حدودی حل شد .اما تصاویری که در شب توسط دوربین مداربسته روی مانیتور به نمایش در می آید، معمولا با برفک هایی همراه بود واز طرفی تصویر دوربین مداربسته کیفیت و شفافیت مورد نیاز را نداشت .این مورد باعث می شد که تا حدود 30 درصد از کارائی دوربین مداربسته کاهش پیداکند و از طرفی روشن کردن محیط در بعضی از مکان ها بنا به دلایل حفاظتی و امنیتی همیشه مقدور نیست و یا بسیار پر هزینه است .پس از سال ها تحقیق و بررسی، توسط تولید کنندگان بزرگ دوربین مداربسته در سراسر دنیا، بالاخره دوربین مداربسته هایی با فناوری DNR یا همان کاهنده نویز دیجیتالی به بازار عرضه شد. این دوربین مداربسته، بااستفاده از فیلتر های قرار داده شده نویز های تصویر را حذف می کنند و کیفیت و شفافیت تصاویر به حد مطلوب می رسد.



Day & Night ,DNR چیست؟ +عکس


ویژگی DNR در دوربین مداربسته

منبع:دوربین مدار بسته


کلمات کلیدی : Day &، Night ,DNR، دوربین مدار بسته

   1   2   3   4   5   >>   >
لینک ها
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها
درب اتوماتیک
دستگاه چاپ سیلک
دوربین مدار بسته
کفپوش ورزشی
هدیه تبلیغاتی
ترجمه ناتی
تحصیل در اتریش
کفسابی
چمن مصنوعی فوتبال
تین کلاینت
کرکره برقی
درمان دیسک
لیبل
رول
چمن مصنوعی فوتسال
زنان و زایمان
لامپهای LED
چراغ های سقفی
تعمیر دستگاه کپی
چمن مصنوعی ورزشگاه
درب سکشنال
دوربین مدار بسته
جراح زنان و زایمان
کفسابی
چراغ های پارکی
مهاجرت به استرالیا
اجاره انبار در تهران
فروش اتوماتیک کالا
خدمات حسابداری
چمن مصنوعی
تور لحظه آخری
دستگاه فروش اتوماتیک کالا
آموزش حسابداری
در اتوماتیک
انجام پایان نامه ارشد
نرم افزار هلو
بهینه سازی سایت
سئو
سئو سایت
خرید کتاب
خرید اینترنتی کتاب
هدیه تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی
دستگاه کپی
کپی شارپ استوک
کپی توشیبا استوک
بهترین دستگاه کپی رنگی
دستگاه کپی سیاه و سفید
بیزهاب
مواد مصرفی کپی
ترازو آزمایشگاهی
کرایو اسپری نیتروژن
پیکاپ پاسپورت
پیکاپ ویزا کانادا
پیکاپ پاسپورت کانادا
ویزای کانادا
ویزای شینگن
law office in iran
ویزای کانادا
ویزای شینگن
سئو سایت
دستگاه چاپ بنر
دستگاه بنر
رول 8 سانت
ریبون لیبل
ریبون تاریخ زن
فروش رول حرارتی
خرید رول حرارتی
ریبون وکس رزین
ریبون رزین
ریبون وکس
رول حرارتی
لیبل پشت برچسب دار
ساخت مهر فوری در سعادت آباد
چاپ بنر در سعادت آباد
کفسابی
نماشویی
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا
تحصیل پزشکی در چک
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اتریش
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین
تحصیل پزشکی در بلاروس
چاپ فلکس
شستشوی نما
نماشویی با طناب
ویزای شینگن