سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که خطایت را فراموش کند و از نیکوکاری ات در حقّ خودش یاد کند . [امام حسن عسکری علیه السلام]


ارسال شده توسط rashs در 95/4/14:: 12:14 عصر

 

 

نکات مثبت بکار بردن دوربین مداربسته تحت شبکه در سامانه های نظارتی

 

مقرون به صرفه بودن Cost Advantage:

با توجه به استفاده این نوع دوربین مداربسته ازکابل Cat5، هزینه کابل کشی مخصوصاً در پروژه های بزرگ کاهش پیدا می کند و حتی در شبکه بی سیم Wireless که ارتباطات از طریق امواج رادیویی است، هزینه کابل کشی به صفر می رسد.

 

پیکره بندی تصویر با انعطاف پذیری منحصر به فرد Flexible Image Format:

- قابلیت بزرگنمایی اپتیکال بدون افت کیفیت و بزرگنمایی دیجیتال با حداقل افت کیفیت بر روی تصاویر بویژه افت نامحصوص در رابطه با کیفیت رزولوشن مگاپیکسلی

- قابلیت تعیین رزولوشن و Bitrate های مختلف جهت افزایش و کاهش کیفیت تصاویر دریافتی

- بهره مندی از روش Progressive Scanning در جهت کیفیت تصویر برداری که نسبت به روش قدیمی Interlaced Scanning از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار می باشد. به طور مثال دوربین مداربسته آنالوگ به دلیل محدودیت در نوع کیفیت مورد استفاده PAL/NTSC هر فریم تصویر دریافتی را دو بار و با تأخیر زمانی اسکن می کنند که به همین دلیل باعث افت کیفیت تصاویر زنده می شود، ولی در عوض دوربین مداربسته تحت شبکه کل تصویر را بلافاصله پس از دریافت اسکن کرده و در نهایت یک تصویر زنده را بدون هرگونه افت فریم و نویز نمایش می دهد.

- ویژگی تنظیم رزولوشن و تعدادفریم بر ثانیه برای هر دوربین مداربسته بطور مستقل جهت ضبط با کیفیت بالا، کیفیت متوسط و کیفیت پایین تعبیه شده در دوربین مداربسته این امکان را می دهد تا کاربر بتواند با تنظیمات فوق مدت زمان ضبط بر روی هارد دستگاه را کنترل داشته باشد.

- عدم نیاز به مبدل سخت افزاری الحاقی جهت تبدیل تصاویر از آنالوگ به دیجیتال جهت ذخیره بر روی هارد. در سنسور دوربین مداربسته تحت شبکه تصویر فقط یکبار بر اساس کیفیت مگاپیکسل دریافت می شود و همواره این کیفیت دیجیتال باقی می ماند و در صورت انتقال تصاویر با نقاط دور دست کیفیت کاهش نمی یابد.

- استفاده از دو استاندارد فرمت فشرده سازی H.264/MPEG4,MJPEG 

 

آزادی عمل در ساختار Free Expandable Structure:

- اضافه کردن آسان تعداد دوربین مداربسته بیشتر بر اساس نیاز کاربران مجموعه نظارتی و کنترلی

- ویژگی Power Over Ethernet یا به اختصار POE این امکان را می دهد با استفاده از کابل شبکه مورد استفاده، برق مورد نیاز دوربین مداربسته را تامین نمایید.

- توانایی ارسال دستورات کنترلی PTZ دوربین مداربسته اسپید دام از طریق همان کابل شبکه مورد استفاده در دوربین مداربسته

- توانایی دریافت صدا همزمان با تصویر بدون افت کیفیت و هماهنگ با تصویر بدون نیاز به لوازم الحاقی

- توانایی بهره مندی از فیبرهای نوری در ساختمان ها و منطقه های صنعتی بزرگ با تعداد دوربین مداربسته های زیاد و حجم اطلاعات بسیار بالا دسترسی از راه دور

دوربین مداربسته های تحت شبکه را غالبا بصورت Multi User برنامه ریزی می کنند و می توان از راه دور براحتی کنترل نمود. این خصوصیت می تواند برای تماشای تصاویر زنده و تصاویر ضبط شده و در هر زمانی، کنترل لازم را انجام داد. از نظر مکانی و جغرافیایی نیز محدودیتی وجود ندارد و دسترسی Remote از راه دور در هر شبکه و از طریق اینترنت امکان پذیر است.

 

امنیت انتقال تصاویر:

- می توان با تعریف حساب کاربری و کلمات عبور مختلف، رمز گذاری های پیچیده و مسدود کردن پورت های IP ناشناس از اطلاعات دوربین مداربسته های تحت شبکه محافظت کرد. علاوه بر این اطلاعاتی مانند نحوه کد گذاری به تصاویر اضافه می شود که باز هم این قابلیت می تواند روشی موثربرای بالابردن امنیت داده های دریافتیدوربین مداربسته شود.

 

ثبت رخداد ها و تصویر برداری هوشمند:

- زمانی که دوربین مداربسته در حالت ضبط پیوسته فعال باشد، حجم تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته بسیار زیاد می شود. در دوربین مداربسته تحت شبکه می توان در مکان هایی که تصویر برداری به صورت پیوسته مورد نیاز نیست این حالت ضبط را متوقف نموده و فقط در زمان های مشخص شده و یا بلافاصله پس از وقوع یک حرکت Motion و یا یک رخداد در محل تحت پوشش دوربین مداربسته، ضبط تصویر را فعال کرد. این دست ویژگی ها در قالب نرم افزار در دستگاه ضبط NVR براحتی قابل دسترسی و قابل تنظیم است.

 

بزرگنمایی با کیفیت بالا:

با توجه به دریافت تصاویر با وضوح تصویر و کیفیت بالا و با در نظر گرفتن نوع لنز نصب شده بر روی دوربین مداربسته تحت شبکه که می تواند لنز ثابت FixLens و لنز متحرک Varifocal Lens باشد، می توان از دو نوع بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال استفاده کرد.

 

قابلیت های ویژه نظیر Motion Detection:

دوربین مداربسته تحت شبکه توانایی تشخیص حرکت یا Motion Detection دارند، به این صورت که میتوان با تعریف نقاطی به صورت شبکه ای شکل بر روی تصویر نقاطی را علامت گذاری کرد تا در صورت وقوع یک حرکت در آن نقطه تعریف شده، دستگاه شروع به ضبط کند. علاوه بر این توانایی مدیریت آلارم با قابلیت تنظیم حساسیت در تصویر نیز وجود دارد. پورت های ورودی I/O امکان اتصال انواع سنسورهای مختلف نظیر دود و گاز را به سیستم نظارتی دوربین مداربسته تحت شبکه را می دهد.

 

ذخیره تصاویر دریافتی توسط دوربین مداربسته

دوربین مداربسته های تحت شبکه دارای درگاه اتصال کارت های حافظه جانبی SD Card هستند تا بتوانند تصاویری از محیط بصورت عکس در کارت حافظه ذخیره کند و حتی قابلیت امکان ضبط تصاویر ویدئویی را در صورت قطع ارتباط دوربین مداربسته با دستگاه ضبط با توجه به ظرفیت کارت حافظه، در اختیار کاربر قرار دهد. شما می توانید با استفاده از یک کارت حافظه SD با ظرفیت 8 گیگابایت حدودا به 61000 هزار عکس را با وضوح تصویر 480*640 ذخیره کنید. همچنین می توان تنظیماتی را در این رابطه انجام داد به طور مثال می توان تنظیم کرد که هر دوربین مداربسته 2 دقیقه یک بار تصویری از محل مورد نظر بگیرد و آن را ذخیره کند و بوسیله اینترنت به آدرس ایمیل مورد نظر ارسال کند.

 

مدیریت دوربین مداربسته های یک مجموعه

جهت مدیریت چند دوربین مداربسته تحت شبکه نرم افزاری مخصوص این دوربین مداربسته ها طراحی شده است که می تواند تا 16 عدد دوربین مداربسته را علاوه بر نمایش، مدیریت و ذخیره سازی کند.

 

نیاز این دوربین مداربسته ها به بستر اینترنت

برای استفاده و بهره مندی از کیفیت تصویر بالای این دوربین مداربسته ها توصیه می شود از اینترنت های پر سرعت ADSL بهره برد، که حداقل سرعت 1 مگابایت باشد.

 

عدم نیاز به کابل کشی با استفاده از دوربین مداربسته بیسیم

یک نوع دوربین مداربسته تحت شبکه بسیار کاربردی است که عدم نیاز به کابل کشی شبکه می توان صرفا با استفاده از امواج رادیویی به صورت وای فای به آن متصل شد و تصاویر را دریافت کرد.

 

دریافت و ضبط صدا

در دوربین مداربسته های تحت شبکه امکان ضبط صدا نیز وجود دارد، چون به همراه تصویر توانایی ضبط صدا نیز فراهم است از این جهت ترکیب صدا و تصویر و مشاهده همزمان هر دوربین مداربسته امکان پذیر می باشد.

 

سیستم های هشدار دهنده تعبیه شده در دوربین مداربسته

در مواردی دوربین مداربسته های با کیفیت، یکسری از مدل ها سیستم هشدار دهنده و حسگر تشخیص حیوان و انسان وجود دارد که این حسگر از طریق دمای بدن ساتع شده از حیوان یا انسان شناسایی می کند.

 

در کل امتیازاتی که به این نوع دوربین مداربسته ها تعلق می گیرد:

- کیفیت تصویر مگاپیکسلی

- سیستم هشدار دهنده و تشخیص حرکت

- قابلیت کنترل در هر مکان با استفاده از بستر اینترنت

- دخیره داده ها بر روی کارت حافظه SD

- توانایی استفاده از چندین دوربین مداربسته

- بزرگنمایی اپتیکال 12 تا 36 برابر

- بهره مندی از سیستم وای فای و عدم نیاز به کابل

- نصب آسان

 

پس با نتیجه گیری از مطالب ذکر شده دوربین مداربسته تحت شبکه همانند دیگر دستگاه ها و تجهیزات شبکه از پروتکل های IP و بر روی بستر کابلی Wired و بی سیم Wireless داده ها و اطلاعات خود را انتقال می دهند. با بهره گیری از پروتکل های تعریف شده و قابل تعریف می توان هم تصاویر ویدئویی و هم اصوات دریافتی از دوربین مداربسته را انتقال داد و ضبط کرد.

منبع:دوربین مدار بسته


کلمات کلیدی :

لینک ها
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها
درب اتوماتیک
دستگاه چاپ سیلک
دوربین مدار بسته
کفپوش ورزشی
هدیه تبلیغاتی
ترجمه ناتی
تحصیل در اتریش
کفسابی
چمن مصنوعی فوتبال
تین کلاینت
کرکره برقی
درمان دیسک
لیبل
رول
چمن مصنوعی فوتسال
زنان و زایمان
لامپهای LED
چراغ های سقفی
تعمیر دستگاه کپی
چمن مصنوعی ورزشگاه
درب سکشنال
دوربین مدار بسته
جراح زنان و زایمان
کفسابی
چراغ های پارکی
مهاجرت به استرالیا
اجاره انبار در تهران
فروش اتوماتیک کالا
خدمات حسابداری
چمن مصنوعی
تور لحظه آخری
دستگاه فروش اتوماتیک کالا
آموزش حسابداری
در اتوماتیک
انجام پایان نامه ارشد
نرم افزار هلو
بهینه سازی سایت
سئو
سئو سایت
خرید کتاب
خرید اینترنتی کتاب
هدیه تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی
دستگاه کپی
کپی شارپ استوک
کپی توشیبا استوک
بهترین دستگاه کپی رنگی
دستگاه کپی سیاه و سفید
بیزهاب
مواد مصرفی کپی
ترازو آزمایشگاهی
کرایو اسپری نیتروژن
پیکاپ پاسپورت
پیکاپ ویزا کانادا
پیکاپ پاسپورت کانادا
ویزای کانادا
ویزای شینگن
law office in iran
ویزای کانادا
ویزای شینگن
سئو سایت
دستگاه چاپ بنر
دستگاه بنر
رول 8 سانت
ریبون لیبل
ریبون تاریخ زن
فروش رول حرارتی
خرید رول حرارتی
ریبون وکس رزین
ریبون رزین
ریبون وکس
رول حرارتی
لیبل پشت برچسب دار
ساخت مهر فوری در سعادت آباد
چاپ بنر در سعادت آباد
کفسابی
نماشویی
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا
تحصیل پزشکی در چک
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اتریش
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین
تحصیل پزشکی در بلاروس
چاپ فلکس
شستشوی نما
نماشویی با طناب
ویزای شینگن