سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نور و پرتوی است که خداوند در دلهای دوستانش می تاباند و بدان بر زبان آنان سخن می راند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط rashs در 95/4/14:: 12:16 عصر

دوربین مداربسته تحت شبکه شماره 1

 

دوربین مداربسته تحت شبکه IP Camera:

با وجود یک فضای مجازی به نام اینترنت و گسترش روز افزون این بستر مجازی با دسترسی آسان کاربران به این فناوری شبکه های کامپیوتری باعث شد تا نسل جدیددوربین مداربسته های تحت شبکه IP Camera بوجود آیند. دوربین مداربسته های تحت شبکه را می توان به عنوان یک دوربین مداربسته با یک IP منحصر به فرد در یک مجموعه Local شبکه داخلی تعریف کرد و با استفاده از این IP می توان تصاویر را بر روی سیستم های شبکه انتقال داد تا کاربر بتواند بر روی سیستم تصاویر را مشاهده کند همچنین با استفاده از IP می توان انتقال تصویر از راه دور را براحتی فعال، مدیریت، ضبط و پخش کرد. توجه داشته باشید به محض اینکه تصاویر دوربین مداربسته بر روی شبکه داخلی ارسال شد، کاربر با استفاده از نرم افزار مربوطه از هر کامپیوتر متصل به شبکه LAN و یا اینترنت می تواند به تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته دسترسی داشته باشد.

دوربین مداربسته های تحت شبکه یکی از ایده ال ترین راه برای مشاهده، ثبت و ضبط با بهترین کیفیت و مطلوبترین تصویر بر روی هر نوع از شبکه های داخلی و اینترنتی کامپیوتر می باشند. دوربین مداربسته تحت شبکه که قابلیت Web Viewer دارند با استفاده از هر نوع مرورگر تحت وب بدون وابستگی به نوع سیستم عامل، قابل دریافت و بر روی حافظه های کامپیوتر قابل رکورد می باشند. دوربین مداربسته های تحت شبکه، کاملاً مستقل از کامپیوتر عمل می کنند و با توجه به نوع قابلیت هایشان این دوربین مداربسته ها امکان مشاهده و ضبط تصاویر از هر نقطه ای در دنیا برای کاربر بوجود می آورند. استفاده از دوربین مداربسته های تحت شبکه به علت توانایی بالا و قابلیت‌های آنها نسبت به دوربین مداربسته های آنالوگ کاربران را به سمت این نوع دوربین مداربسته بیشتر سوق می دهد، از این سو سعی می کنیم به یکسری از قابلیت های این نوع دوربین مداربسته بپردازیم:

رزولوشن یا تفکیک پذیری

دوربین‌ مداربسته های آنالوگ که کیفیت تصویر آنها با تی وی لاین (Television Line) مشخص می شود (تعداد خطوط افقی تصویر)، در دوربین مداربسته های تحت شبکه کیفیت تصویر با مگاپیکسل نامگذاری می شود. استفاده از دوربین مداربسته با کیفیت تصویر 2 و 3 مگاپیکسلی برای محیط های صنعتی و فضای بیرون این نوع دوربین ها سرعت رایج شده است و این دوربین مداربسته ها می توانند بصورت زنده یعنی با تصویر برداری 25 فریم تا 30 فریم به مراتب تصاویری با رزولوشن بالا نسبت به دوربین مداربسته های آنالوگ ارائه دهند. امروزه برندهای معتبر حتی دوربین مداربسته های تحت شبکه با روزلوشن 16 و 20 مگاپیکسل نیز وجود دارد ولی باید در نظر داشته باشید که با افزایش میزان مگاپیکسل با افت فریم مواجه خواهید شد. از این دوربین مداربسته ها عموما برای مشاهده جزئیات در محیط های بزرگ به این دلیل که دوربین مداربسته ها نیز می‌توانند تصاویر دریافتی را با تمام جزئیاتشان نمایش دهند، استفاده می‌شود.

 

توانایی بهتر در نور کم

دوربین مداربسته های تحت شبکه اولیه توانایی لازم و مناسب در نور کم را نداشتند و مکانیزم جبران کننده آنها نیز باعث کاهش تعداد فریم ها در تصویر می شد که دلیل ایجاد یک تصویر بی کیفیت و نامنظم می شد، اما دوربین مداربسته های تحت شبکه جدید این قابلیت را دارند تصویر نسبتا مناسبی را حتی در نور یک لوکس هم ایجاد کنند و از نور موجود بهره لازم جهت دریافت جزئیات بیشتر تصویر تا 25 فریم در ثانیه را در هر شرایطی، ببرند.

 

Power over Ethernet

بعضی از دوربین مداربسته های تحت شبکه نیز دارای قابلیت POE هستند. به این معنا که می توانید دوربین مداربسته را با همان کابل شبکه تغذیه برق کنید و POEنیاز به یک کابل اداپتور اضافه را جهت تغذیه دوربین مداربسته از بین می‌برد. پیشرفت های جدید این امکان را فراهم کرده است که تجهیزات پر مصرف تر مانند دوربین مداربسته های پن تیلت و زوم را نیز بتوان با همان کابل دیتا تغذیه کرد. در مقایسه با دوربین‌ مداربسته های آنالوگ که به یک کابل جداگانه برای تغذیه برق نیاز داشتند این قابلیت موجب صرفه جویی در زمان و هزینه کابل کشی خواهد شد.

 

منبع:دوربین مدار بسته


کلمات کلیدی :

لینک ها
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها
درب اتوماتیک
دستگاه چاپ سیلک
دوربین مدار بسته
کفپوش ورزشی
هدیه تبلیغاتی
ترجمه ناتی
تحصیل در اتریش
کفسابی
چمن مصنوعی فوتبال
تین کلاینت
کرکره برقی
درمان دیسک
لیبل
رول
چمن مصنوعی فوتسال
زنان و زایمان
لامپهای LED
چراغ های سقفی
تعمیر دستگاه کپی
چمن مصنوعی ورزشگاه
درب سکشنال
دوربین مدار بسته
جراح زنان و زایمان
کفسابی
چراغ های پارکی
مهاجرت به استرالیا
اجاره انبار در تهران
فروش اتوماتیک کالا
خدمات حسابداری
چمن مصنوعی
تور لحظه آخری
دستگاه فروش اتوماتیک کالا
آموزش حسابداری
در اتوماتیک
انجام پایان نامه ارشد
نرم افزار هلو
بهینه سازی سایت
سئو
سئو سایت
خرید کتاب
خرید اینترنتی کتاب
هدیه تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی
دستگاه کپی
کپی شارپ استوک
کپی توشیبا استوک
بهترین دستگاه کپی رنگی
دستگاه کپی سیاه و سفید
بیزهاب
مواد مصرفی کپی
ترازو آزمایشگاهی
کرایو اسپری نیتروژن
پیکاپ پاسپورت
پیکاپ ویزا کانادا
پیکاپ پاسپورت کانادا
ویزای کانادا
ویزای شینگن
law office in iran
ویزای کانادا
ویزای شینگن
سئو سایت
دستگاه چاپ بنر
دستگاه بنر
رول 8 سانت
ریبون لیبل
ریبون تاریخ زن
فروش رول حرارتی
خرید رول حرارتی
ریبون وکس رزین
ریبون رزین
ریبون وکس
رول حرارتی
لیبل پشت برچسب دار
ساخت مهر فوری در سعادت آباد
چاپ بنر در سعادت آباد
کفسابی
نماشویی
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا
تحصیل پزشکی در چک
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اتریش
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین
تحصیل پزشکی در بلاروس
چاپ فلکس
شستشوی نما
نماشویی با طناب
ویزای شینگن