سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تو را به دوستی مسکینان و همنشینی با آنان سفارش می کنم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله ـ به ابوذر ـ]


ارسال شده توسط rashs در 95/4/14:: 12:20 عصر

استاندارد IK

استاندارد IK

این استاندارد تعریفی در رابطه با ویژگی های بدنه دوربین مداربسته و یا به یک اصطلاح دیگر (Vandal Proof) در بسیاری از موارد، دوربین مداربسته هایی که با بدنه فلزی ساخته می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در واقع این استاندارد در دوربین مداربسته هایی از زیر شاخه های دوربین مداربسته های امنیتی هستند که توان مقاومتی در برابر فشار وارده بر اساس وزن های متفاوت و همچنین در مقابل ضربات فیزیکی مستقیم را دارا هستند تعریف شده است. دقت لازم را داشته باشید که دوربین مداربسته های ضد ضربه معمولاً نمی توانند مقاومتی در برابر گلوله داشته باشند و به شدت بوسیله آن آسیب می بینند. برای محافظت از دوربین مداربسته ها در مقابل گلوله باید از پوشش های ضد گلوله (Bullet Proof) استفاده کرد. برای مشخص کردن میزان شدت مقاومت بدنه دوربین مداربسته در برابر فشار و ضربات فیزیکی از استاندارد IK استفاده می شود. در جدول زیر می توانید مشخصات مربوط به این استاندارد جهانی را مشاهده کنید:

استاندارد IK

منبع:دوربین مدار بسته


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط rashs در 95/4/14:: 12:19 عصر

دوربین مداربسته صنعتی Box چیست

 

دوربین مداربسته صنعتی Box

دوربین مداربسته های box که در بازار تحت نام صنعتی عنوان می شوند، دارای بدنه ای مکعب مستطیل شکل بوده و به دلیل دارا بودن توانایی نصب لنزهای مختلف از قبیل Fix،Varifocal،Motorize،AutoIris و همچنین قابلیت تنظیم با انواع پایه ها و کاورهای خاص، می تواند در تمامی فضاهای مسکونی، اداری، تجاری و یا صنعتی نصب و راه اندازی شود. این نوع دوربین مداربسته همانند مابقی دوربین مداربسته ها از تکنولوژی سنسورهای جدید CCD,CMOS بهره می برند. البته دوربین مداربسته هایی که سنسور بکار رفته در آنها از نوع CCD می باشد دارای وضوح و شفافیت بالاتری می باشند. انواع مختلف این دوربین مداربسته دارای قابلیت هایی خاص و ویژه از قبیل تنظیمات خودکار و دستی نور دریافتی و رنگ نیز می باشند.

 

کاربرد دوربین مداربسته های باکس

با توجه به قابلیت نصب لنز Varifocal برای دوربین مداربسته های صنعتی باکس، کیفیت تصویر نسبت به لنز ثابت بسیار مناسبتر است و این ویژگی عموما در کاربردهای تخصصی تر از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. متداول ترین کاربرد این دوربین مداربسته ها برای مکان هایی است که نیاز به گرفتن تصویر در زاویه خیلی بسته با کیفیت بالا باشد.

 

دید در شب دوربین مداربسته های باکس

دوربین مداربسته های صنعتی باکس به طور معمول فاقد قابلیت دید در شب IR هستند. اما این دوربین مداربسته تصویر خیلی مناسبتری از محیط در نور کم به شما خواهند داد که استفاده از این نوع دوربین مداربسته را در محیط های کم نور بسیار مناسب می کند.

لنز دوربین مداربسته های باکس

دوربین مداربسته های صنعتی باکس قابلیت مجهز شدن به لنزهای 2.7 تا 130 میلیمتر را دارا هستند و این بزرگترین مزیت این نوع لنزهای دوربین مداربسته است. به ویژه زمانی که شما به لنزی خاص و ویژه با توجه به محیط نیاز دارید، استفاده از لنزهای واید و تله دوربین مداربسته های باکس به شدت توصیه می گردد.

دوربین مداربسته صنعتی

 

 

منبع:دوربین مدار بسته


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط rashs در 95/4/14:: 12:18 عصر

دوربین مداربسته اسپید دام Speed Dome چیست

 

دوربین مداربسته اسپید دام Speed Dome

تاکنون شاید در اتوبان ها و بزرگراه ها دوربین مداربسته های کنترل ترافیک، که به صورت نیمکره ای شکل هستند دیده باشید. دوربین مداربسته هایی که با توان چرخشی بسیار بالا می توانند به سرعت گردش دورانی داشته باشند و همچنین می توانند نقاط دور را از طریق بزرگنمایی اپتیکال با کیفیت بالا تصویر برداری کنند. ایندوربین مداربسته در یک کاور نیم کره ای شیشه ای به حرکت در می آید و می تواند در دو محور عرض و طول با سرعت دلخواه شما، تصاویر را اسکن نماید. بدین منظور در محیط هایی که یک یا چند دوربین مداربسته ثابت به دلیل زوایای زیاد داخل محیط نمی تواند تمام مساحت محوطه را پوشش دهد و نیاز به بزرگنمایی تصویر می باشد از این دوربین مداربسته ها استفاده می شود. یکی از بزرگترین امتیازهای این دوربین مداربسته این است که جهت و زاویه قرارگیری در کاور شیشه ای یا همان دید تصویری این دوربین مداربسته مشخص نیست.

در صورتیکه در دوربین مداربسته های ثابت تا حد زیادی فضایی را که در دید دوربین مداربسته است می توان تشخیص داد و همین مورد باعث می شود تا به ناچار از تعداد بیشتری دوربین مداربسته ثابت با زوایای مختلف در جهت پوشش دادن نقاط کور محیط استفاده نماییم. یک ویژگی خاصی که این نوع دوربین مداربسته داراست، این است که دارای حافظه داخلی بوده و می تواند چندین نقطه را در حافظه خود ثبت نمایند. تعداد نقاط قابل تعریف در تصویر 300 نقطه می باشد. می توان با استفاده از کیبورد نقاطی از محدوده تحت نظر را در این دوربین مداربسته علامت گذاری نمود و دوربین مداربسته بر اساس زمان تعریف شده فقط همان نقاط را به صورت اتوماتیک به نمایش بگذارد، و یا اینکه با جوی استیک می توانید هر نقطه ای را که مد نظر دارید بزرگنمایی کنید و دوربین مداربسته را برای دیدن محیط اطراف با سرعت دلخواه به حرکت درآورید. سرعت حرکتاز نقطه ای به نقطه دیگر و مدت زمان توفق بر روی هر نقطه و بزرگنمایی تصویر برای هر نقطه قابل تعریف و انتخاب است.

دوربین مداربسته اسپید دام

فوکوس این دوربین مداربسته ها بسیار هوشمند بوده و به سرعت تاری و محوی ایجاد شده از جابجایی بین نقاط را به صورت خودکار برطرف می نماید. این دوربین مداربسته ها هم مانند بقیه مدل های دوربین مداربسته در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه، فضای داخلی و فضای خارجی تولید شده است. معمولا این دوربین مداربستهها تا 360 درجه به صورت افقی و 180 درجه عمودی قابلیت گردش دارند. این نوع دوربین مداربسته با قدرت بزرگنمایی 10 برابر، 12 برابر، 20 برابر، 23 برابر، 30 برابر تولید شده است و هرچه میزان بزرگنمایی بیشتر باشد، تصاویر را در نقاط دورتر بهتر و واضح تر نشان می دهد. دوربین مداربسته های تحت شبکه اسپید دام هم دارای تکنولوژی WDR هستند که در پروژه هایی که منبع نور از پشت تصویر مورد نظر می تابد، خللی در تصویر برداری این دوربین مداربسته ایجاد نکند. یکی دیگر از قابلیت های بسیار کارآمد این دوربین مداربسته دارا بودن پورت رم خارجی است که این امکان را به کاربر می دهد با اضافه کردن کارت حافظه میکرو اس دی در صورت قطع ارتباط این دوربین مداربسته با دستگاه ضبط یا سرور تصاویر را ضبط کند تا خللی در تصویر برداری ایجاد نشود و این ویژگی این نوع دوربین مداربسته را از انواع دیگر دوربین ها متمایز می کند.

همچنین جهت هشدار حرکتی سیستم الارم هشدار دهنده نیز در دوربین تعبیه شده است تا در صورت تعریف هشدار کارآیی لازم را از خود نشان دهد.قابلیت دنبال کردن سوژه بصورت خود کار نیز در بعضی از مدل های پیشرفته موجود می باشد. سرعت چرخش بالا تا 400 درجه در ثانیه و بزرگنمایی اپتیکال این دوربین مداربستهباعث شده تا در مناطق حساس، سوله ها، فظاهای باز و همچنین برای کنترل ترافیک، بهترین گزینه باشد.

 

منبع:دوربین مدار بسته


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط rashs در 95/4/14:: 12:18 عصر
 

دوربین مداربسته مینیاتوری PinHole چیست

 

دوربین مداربسته مینیاتوری PinHole

دوربین مداربسته مینیاتوری رایج ترین نوع دوربین مداربسته های پنهان هستند که ویژگی بارز و معروف اصلی آنها اندازه کوچک این دست از دوربین مداربسته ها است. این دوربین مداربسته مخفی دارای ابعادی کوچک (حدود 3 در 3 سانتیمتر) و همچنین لنز ثابت و میکروفون جهت دریافت صدا از محیط مورد نظر هستند. دوربین مداربسته پین هل (و یا دوربین مداربسته لنز سوزنی) به خاطر حجم کوچک بدنه و لنز کوچک خود این امکان را دارد تا از پشت یک حفره 3 میلیمتری، بصورت مخفی برای ما تصویر ضبط کند. این دوربین مداربسته مانند بقیه دوربین مداربسته ها از قبیل دام و صنعتی، کیفیت بالایی ندارد و بیشتر برای محیط های کوچک و دارای نور مناسب (بصورت مخفی) نصب و راه اندازی می شود .

 

کاربردهای دوربین مداربسته مینیاتوری

دوربین مداربسته مینیاتوری معمولا در فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به مشاهده و دریافت تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد. شاید بدنه خود دوربین مداربسته مینیاتوری کوچک نباشد اما لنز نصب شده بر روی این دوربین مدابسته ها به اندازه ای کوچک است که عموما می توان از طریق ایجاد سوراخی کوچک بر روی دیوار مورد نظر تصاویر را به وسیله این نوع دوربین مداربسته ها گرفت و دوربین را پشت سطحی غیر شفاف مخفی کرد. دوربین مداربسته های مینیاتوری معمولا با کیفیت های متوسط مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دید در شب دوربین مداربسته های میناتوری

دوربین مداربسته های مینیاتوری با توجه به نوع طراحی به جهت کاربرد مخفی که دارند نمی توانند قابلیت دیدی در شب IR داشته باشند. دلیل اصلی این امر این است که به جهت نیاز به استفاده از دید در شب برای دوربین مداربسته های مخفی، مخفی کردن آن را به هنگام نصب به مراتب مشکل تر خواهد کرد. این دوربین مداربسته های همچنین معمولا دید مناسبی را در نور کم نخواهد داشت و برای گرفتن و دریافت تصویری مناسب باید برای دوربین مداربسته نور محیطی مناسبی ایجاد کرد.

 

زاویه دید دوربین مداربسته های مینیاتوری

دوربین مداربسته های مینیاتوری فقط دارای لنزهای ثابت هستند. لنزهای نصب شده رایج این دوربین مداربسته لنزهای 2.8 میلیمتر (85 درجه) یا 3.6 میلیمتر (70 درجه) است.

 

منبع:دوربین مدار بسته



کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط rashs در 95/4/14:: 12:16 عصر
 

دید در شب دوربین مداربسته Night Vision

 

دید در شب دوربین مداربسته - IR

کلمه IR به معنای طیف مادون قرمز Infrared است. دوربین مداربسته های دید در شب به طریق بهره مندی از تکنولوژی های LED های مادون قرمز محیط اطراف تحت نظر خود را روشن کرده و امکان تصویر برداری دید در شب را فراهم می کنند. امواج مادون قرمز به بخشی از طیف طول موج گفته می شود که به وسیله چشم غیر مصلح قابل روئیت نیستند ولی با استفاده سنسورهای تصویر دوربین مداربسته قابل شناسایی هستند. دوربین مداربسته های دید در شب به وسیله این مادون قرمز می توانند بدون به وجود آوردن نور مرئی محیط اطراف خود را روشن کنند. دوربین مداربسته های موجود در بازار با توجه به قابلیت های دید در شب، از 6 متر برد مادون تا 100 متر برد مادون تولید شده است. ضمناً باید این نکته را مد نظر داشته باشید که نور مادون قرمز از برد کمتری نسبت به نور مرئی برخوردار است و قسمت وسیعی از طیف آن توانایی عبور از شیشه های ضخیم را ندارد پس در صورت وجود شیشه در مسیر تحت پوشش دوربین مداربسته، نور دوربین مداربسته به وسیله شیشه منعکس خواهد شد. پرتو مادون قرمز همچنین توانایی شناسایی رنگها برای حسگر دوربین مداربسته را از بین خواهد برد و تمامی تصاویر که از طریق مادون قرمز این LED ها دریافت می شوند به صورت سیاه و سفید دیده و ضبط می شوند. دوربین مداربسته های دید در شب دارای مادون قرمز به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

1 - دوربین مداربسته های مجهز به نورافکن های مادون قرمز لیزری

2 - دوربین مداربسته های مادون قرمز حرارتی

دوربین مداربسته دید در شبدید در شب حرارتی

تفاوت اصلی این دو نوع دید در شب این است که دوربین مداربسته های حرارتی انرژی گرمایی ساطع شده از اجسام را می بینند اما دوربین مداربسته های مادون قرمز لیزری نور مادون قرمز پرتاب شده از منبع مادون قرمز که همان LED های تعبیه شده در دوربین مداربسته است را از سطح اجسام می بیند. نور افکن های مادون قرمز تنوع زیادی داشته و کاربرد زیادی در تجهیز سیستم های دوربین مداربسته های حفاظتی دارند. با توجه به نیاز مشتریان این صنعت مدل های مختلف تجاری، نورافکن های حرفه ای لیزری مخصوص این دسته دوربین مداربسته های دوربرد دید در شب تولید می شوند. برند های معروفی در زمینه تولید دوربین مداربسته های مادون قرمز فعالیت دارند. مانند مدل های متنوع دوربین مداربسته، این LED های دید در شب مدل های تجاری دوربین مداربسته های مادون قرمز از حسگر های CCD و CMOS و لنز های پلاستیکی یا شیشه ای استفاده می شود و نور مادون قرمز بازتابی از LED های قرار داده شده اطراف لنز برای فیلم برداری از اجسام استفاده می شود.برای بالا بردن کیفیت تصویر برداری در تاریکی با افزایش تعداد LED ها، قابل تغییر است. تنوع زیادی در نوع طراحی بدنه این دوربین مداربسته ها وجود دارد و به شکل های مختلفی نظیر لوله تفنگی تا گنبدی ضد خرابکاری ساخته می شوند.

 

 

منبع:دوربین مدار بسته



کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط rashs در 95/4/14:: 12:16 عصر

دوربین مداربسته تحت شبکه شماره 1

 

دوربین مداربسته تحت شبکه IP Camera:

با وجود یک فضای مجازی به نام اینترنت و گسترش روز افزون این بستر مجازی با دسترسی آسان کاربران به این فناوری شبکه های کامپیوتری باعث شد تا نسل جدیددوربین مداربسته های تحت شبکه IP Camera بوجود آیند. دوربین مداربسته های تحت شبکه را می توان به عنوان یک دوربین مداربسته با یک IP منحصر به فرد در یک مجموعه Local شبکه داخلی تعریف کرد و با استفاده از این IP می توان تصاویر را بر روی سیستم های شبکه انتقال داد تا کاربر بتواند بر روی سیستم تصاویر را مشاهده کند همچنین با استفاده از IP می توان انتقال تصویر از راه دور را براحتی فعال، مدیریت، ضبط و پخش کرد. توجه داشته باشید به محض اینکه تصاویر دوربین مداربسته بر روی شبکه داخلی ارسال شد، کاربر با استفاده از نرم افزار مربوطه از هر کامپیوتر متصل به شبکه LAN و یا اینترنت می تواند به تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته دسترسی داشته باشد.

دوربین مداربسته های تحت شبکه یکی از ایده ال ترین راه برای مشاهده، ثبت و ضبط با بهترین کیفیت و مطلوبترین تصویر بر روی هر نوع از شبکه های داخلی و اینترنتی کامپیوتر می باشند. دوربین مداربسته تحت شبکه که قابلیت Web Viewer دارند با استفاده از هر نوع مرورگر تحت وب بدون وابستگی به نوع سیستم عامل، قابل دریافت و بر روی حافظه های کامپیوتر قابل رکورد می باشند. دوربین مداربسته های تحت شبکه، کاملاً مستقل از کامپیوتر عمل می کنند و با توجه به نوع قابلیت هایشان این دوربین مداربسته ها امکان مشاهده و ضبط تصاویر از هر نقطه ای در دنیا برای کاربر بوجود می آورند. استفاده از دوربین مداربسته های تحت شبکه به علت توانایی بالا و قابلیت‌های آنها نسبت به دوربین مداربسته های آنالوگ کاربران را به سمت این نوع دوربین مداربسته بیشتر سوق می دهد، از این سو سعی می کنیم به یکسری از قابلیت های این نوع دوربین مداربسته بپردازیم:

رزولوشن یا تفکیک پذیری

دوربین‌ مداربسته های آنالوگ که کیفیت تصویر آنها با تی وی لاین (Television Line) مشخص می شود (تعداد خطوط افقی تصویر)، در دوربین مداربسته های تحت شبکه کیفیت تصویر با مگاپیکسل نامگذاری می شود. استفاده از دوربین مداربسته با کیفیت تصویر 2 و 3 مگاپیکسلی برای محیط های صنعتی و فضای بیرون این نوع دوربین ها سرعت رایج شده است و این دوربین مداربسته ها می توانند بصورت زنده یعنی با تصویر برداری 25 فریم تا 30 فریم به مراتب تصاویری با رزولوشن بالا نسبت به دوربین مداربسته های آنالوگ ارائه دهند. امروزه برندهای معتبر حتی دوربین مداربسته های تحت شبکه با روزلوشن 16 و 20 مگاپیکسل نیز وجود دارد ولی باید در نظر داشته باشید که با افزایش میزان مگاپیکسل با افت فریم مواجه خواهید شد. از این دوربین مداربسته ها عموما برای مشاهده جزئیات در محیط های بزرگ به این دلیل که دوربین مداربسته ها نیز می‌توانند تصاویر دریافتی را با تمام جزئیاتشان نمایش دهند، استفاده می‌شود.

 

توانایی بهتر در نور کم

دوربین مداربسته های تحت شبکه اولیه توانایی لازم و مناسب در نور کم را نداشتند و مکانیزم جبران کننده آنها نیز باعث کاهش تعداد فریم ها در تصویر می شد که دلیل ایجاد یک تصویر بی کیفیت و نامنظم می شد، اما دوربین مداربسته های تحت شبکه جدید این قابلیت را دارند تصویر نسبتا مناسبی را حتی در نور یک لوکس هم ایجاد کنند و از نور موجود بهره لازم جهت دریافت جزئیات بیشتر تصویر تا 25 فریم در ثانیه را در هر شرایطی، ببرند.

 

Power over Ethernet

بعضی از دوربین مداربسته های تحت شبکه نیز دارای قابلیت POE هستند. به این معنا که می توانید دوربین مداربسته را با همان کابل شبکه تغذیه برق کنید و POEنیاز به یک کابل اداپتور اضافه را جهت تغذیه دوربین مداربسته از بین می‌برد. پیشرفت های جدید این امکان را فراهم کرده است که تجهیزات پر مصرف تر مانند دوربین مداربسته های پن تیلت و زوم را نیز بتوان با همان کابل دیتا تغذیه کرد. در مقایسه با دوربین‌ مداربسته های آنالوگ که به یک کابل جداگانه برای تغذیه برق نیاز داشتند این قابلیت موجب صرفه جویی در زمان و هزینه کابل کشی خواهد شد.

 

منبع:دوربین مدار بسته


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط rashs در 95/4/14:: 12:15 عصر
 

دوربین مداربسته تحت شبکه شماره 2

 

در ادامه مقاله قبل یکسری از مشخصه ها و تفاوت ها دوربین مداربسته تحت شبکه را در این مقاله ادامه می دهیم.

 

محدودیت طول کابل

ارسال تصویر بر روی کابل Cat5 دارای محدودیت تا مسافت 100 متر است. با این حال دستگاه هایی جهت تقویت این مسافت به 200 متر وجود دارد و با استفاده از تجهیزات پیچیده تر و جدید می توان این مسافت را تا 500 متر نیز افزایش داد. با این حال باتوجه به محدودیت های قید شده هنگام نصب دوربین مداربسته های تحت شبکه نیز مانند دوربین مداربسته های انالوگ باید به محدودیت فاصله آنها و طول کابل شبکه دقت لازم را در نظر گرفت.

کابل شبکه دوربین مداربسته تحت شبکه

عملکرد در شبکه

یکی از دغدغه های مهم اپراتور شبکه در مورد بهره مندی از دوربین مداربسته های تحت شبکه تاثیر مستقیم آنها بر روی پهنای باند شبکه و کاهش سرعت انتقال اطلاعات آن است. چرا که به ویژه در دوربین مداربسته با مگاپیکسل بالا حجم زیادی از اطلاعات تصاویر مربوط به دوربین مداربسته باید در هر لحظه در شبکه کامپیوتری جا به جا شود و با توجه به پهنای باند محدود شبکه، این حجم جا به جایی اطلاعات دریافتی از دوربین مداربسته می تواند موجب ایجاد اختلال در شبکه نیز شود.

با این وجود شبکه های دارای پهنای باند گیگابایتی امروزی می توانند به راحتی پشتیبان بسیار خوبی برای دوربین مداربسته های تحت شبکه باشند و اگر  در صورت بوجود آمدن اختلال براحتی می توان با افزایش پهنای باند، ظرفیت شبکه را افزایش و اختلال ایجاد شده را برطرف کرد. روش دیگر برای جلوگیری از بروز اختلال در شبکه استفاده از کابل های داده و عدم اتصال مستقیم دوربین مداربسته ها به شبکه است به طریقی که تصاویر، دارای شبکه خاص خود در سیستم شبکه کامپوتری باشند.

 

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه با وبکم چیست ؟

با توجه به تکنولوژی مشابه به همدیگر این دو دوربین می توان گفت که بسیار مشابه یکدیگرند ولی کاربرد آنها در سیستم حفاظتی حتی در ریزترین موارد هم قابل مقایسه با یکدیگر نمی باشند. دوربین مداربسته های تحت شبکه قابلیت انتقال تصویر با سرعت و کیفیت بسیار بالا را دارا هستند. این نوع تکنولوژی کاربرد بسیار مهمی در سیستم های حفاظتی و حراستی مخصوصاً مکان های صنعتی و نظامی، بسیار پر کاربرد است. قابلیت ذخیره و پشتیبانی تصویر را در مقادیر حجم بالا را دارد. از لحاظ امنیت تصویر بسیار پیشرفته است و قابلیت استفاده از چندین دوربین مداربسته به طور همزمان را داراست. عملکردها، توانایی دید در شب ، زوم تا 30 برابر ( با توجه به نوع دوربین نظیر اسپید دام ) را می توان از نقاط مثبت آن معرفی نمود. ولی وبکم صرفا قابلیت انتقال تصاویر با  کیفیت پایین از طریق اینترنت های غالبا کم سرعت را داراست.

انتقال تصویر بر روی موبایل

انتقال تصویر بر روی موبایل

انتقال تصویر بر روی موبایل

انتقال تصویر بر روی موبایل

نتقال تصویر بر روی موبایل

انتقال تصویر بر روی موبایل


کلمات کلیدی :

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لینک ها
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها
درب اتوماتیک
دستگاه چاپ سیلک
دوربین مدار بسته
کفپوش ورزشی
هدیه تبلیغاتی
ترجمه ناتی
تحصیل در اتریش
کفسابی
چمن مصنوعی فوتبال
تین کلاینت
کرکره برقی
درمان دیسک
لیبل
رول
چمن مصنوعی فوتسال
زنان و زایمان
لامپهای LED
چراغ های سقفی
تعمیر دستگاه کپی
چمن مصنوعی ورزشگاه
درب سکشنال
دوربین مدار بسته
جراح زنان و زایمان
کفسابی
چراغ های پارکی
مهاجرت به استرالیا
اجاره انبار در تهران
فروش اتوماتیک کالا
خدمات حسابداری
چمن مصنوعی
تور لحظه آخری
دستگاه فروش اتوماتیک کالا
آموزش حسابداری
در اتوماتیک
انجام پایان نامه ارشد
نرم افزار هلو
بهینه سازی سایت
سئو
سئو سایت
خرید کتاب
خرید اینترنتی کتاب
هدیه تبلیغاتی
هدایای تبلیغاتی
دستگاه کپی
کپی شارپ استوک
کپی توشیبا استوک
بهترین دستگاه کپی رنگی
دستگاه کپی سیاه و سفید
بیزهاب
مواد مصرفی کپی
ترازو آزمایشگاهی
کرایو اسپری نیتروژن
پیکاپ پاسپورت
پیکاپ ویزا کانادا
پیکاپ پاسپورت کانادا
ویزای کانادا
ویزای شینگن
law office in iran
ویزای کانادا
ویزای شینگن
سئو سایت
دستگاه چاپ بنر
دستگاه بنر
رول 8 سانت
ریبون لیبل
ریبون تاریخ زن
فروش رول حرارتی
خرید رول حرارتی
ریبون وکس رزین
ریبون رزین
ریبون وکس
رول حرارتی
لیبل پشت برچسب دار
ساخت مهر فوری در سعادت آباد
چاپ بنر در سعادت آباد
کفسابی
نماشویی
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا
تحصیل پزشکی در چک
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اتریش
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین
تحصیل پزشکی در بلاروس
چاپ فلکس
شستشوی نما
نماشویی با طناب
ویزای شینگن